Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 26 april 2011

Våren kom med rasande fart.

Måste ju bara inse att, just nu hinner jag inte vara inne och blogga så mycket.


Hoppas ni har översende.



Fotar mycket och njuter av alla skönheter som spricker upp ur jorden. Har ni kännt dofterna en tidig morgon, är det inte helt underbart?!


Dessa klarar jag mig ej utan. Kommer ej ihåg namnet just nu men njuter av dess skönhet ändå.




Dessa trivs på flera ställen i trädgården, här växer dom under persikoträdet.






Här håller lite nya rabatter på att växa fram, här är det tänkt att mina gurkor skall växa längs ställningen med pinnar.


Framför dom ligger barnens sålådor där de får plantera lite vad de vill.

Vet att det blir sömntuta och kronärtskocka i den ena.



Det är mycket som gläder mig med sin blomning, färgen på denna bara älskar jag.




Kålen har tatt sig efter omplanteringen, såg ej ut att vara påverkad alls av den kanske omilda behandlingen.



Denna tulpan är en ny skönhet i min trädgård, vilken färg som lyser upp så där härligt.





Barna älskar att gunga i körsbärsträdet snart står det i full blom.




Min trogne följeslagare är med som vanligt.




Denna skönhet har jag visat er förr, har ej sett den blomma under de dryga 10 åren jag fått ha denna trädgård. Har växt blad men aldrig blommor. Nu tyckte den att det var dax att bjuda på lite blomfägring.



Det är ju cybersyföreningstisdag och mitt bidrag till det är ännu en fågelholk som jag gjort lite annorlunda denna gång med löstagbart botten.



Här hittar ni flera bidrag om olika hantverk och pyssel.


Igår var det också vårteckenutmaning och detta var mitt bidrag för att visa hur långt våren nått här hos mig. Fler bidrag hittar ni här.


Hm... det var allt för denna gång, önskar er alla en riktigt fin vecka.



Ha det gott/Gela




11 kommentarer:

MrsUniversum sa...

Ja nu gäller det att njuta det vackra underbara!!! Tänk att våren kommer så snabbt och tidigt efter en så kall och snörik vinter.

Anna Vattenkanna sa...

Den där fågelholken med avtagbart golv är ju helt underbar Gela! Tack för inspirationen till virkad ampel av sisalsnöre. Jag blev så sugen - är usel med virknål ska tilläggas - men totade ihop en liten ampel nu i påsk. ganska ful, sned och vind men det var riktigt roligt arbete!

Kram Anna Vattenkanna

Lena/isklockan sa...

Vilken härlig köksträdgård ni har. Fin bild på dina barn när de gungar. Så vackra blommor och holken är ju jätte häftig. Kram

C. Tvillingmamma sa...

Ja visst exploderade allt på en gång lite? Jag har maskrosor som blommar för fullt. Oh va gott du ser ut att ha de. Jag kommer ev om någon månad uppåt på jobb,då kanske jag kan besöka dig? Maila! KRAM

Puumuli sa...

Så härligt det redan ser ut i din trädgård! Bilderna på blommorna är underbara; mina blommor har ännu lite kvar att växa innan de börjar blomma...

Kram
Sari från Puumuli

Benita sa...

Vilken fin fågelholk! :) Och mycket blommar i din trädgård. Hos mig är det endast krokusen som blommar.

Jasså, du har bott i Nyykaabi city, där växte jag också upp. Bor nu sedan cirka 20 år tillbaka i en by utanför centrum.

Anette sa...

Hinner knappt äta och sova! Men det som är, är ju så roligt!
/Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka inspirerande bilder, jag njuter när jag ser din trädgård, det ser så fint ut med pinnarna och stenarna och krukorna och allting, jag blir sugen på att gå ut och greja mer igen, fast det är mörkt ute.
Agneta kram

Skogseva sa...

Härliga bilder som fint speglar den fantastiska vår vi hittills haft! Lova att berätta om någon liten pippi vågar häcka i ditt underbara mjukisbo. Och tulpanerna - precis sådana vita som ser ut att doft lite citrus - härliga!
Kram från Eva

Mari sa...

Vilken härlig vår vi fick =)
Tulpanen... vilken skönhet, den var vacker.
och vilken påsklilja =) synd bara att den bara vill blomma vart 10:e år! hoppas den nu kommer nästa år igen, då den har tittat fram.
KRAMIS / MARI

Rutìnhhươnglài sa...

En blogg som jag kommer att besöka flera gånger, jag tycker också om att virka...
Ha en bra helg!
Diem

Elegant Rose - Diagonal Resize 2