Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

fredag 29 april 2011

Gelas virkade häng-gunga.

Jag är sååå stolt och glad, måste bara få visa upp vad min senaste skapelse är.




Har väldigt länge velat ha en häng - gunga.





Men ej hittat någon som riktigt passat mig.





Blev sen så inspirerad när jag insåg att det gick att virka med jute snöre så jag gjorde min egen hänggunga.





Snöret tog tyvärr slut innan den var riktigt färdig, kunde då ej hålla mig hittade gamla repstumpar i garaget som får duga tills jag fått hem mera snöre.



Ni skulle bara veta känslan att ligga där i häng gungan under körsbärsträdet,


i gungan jag gjort själv,


njuta av fågelsången från fågelholken ovan mitt huvud där talgoxarna fått ungar. Solen strilar ner i mitt ansikte genom körsbärsträdets grenar


och jag tittar ut över min köksträdgård.

Jag måste ju säga att den känslan är svår slåbar!



Jag verkligen njöt.


Mönstret har jag tagit från min farmors sängtäcken som hon virkade,

tack fammo.





Mer om hur jag gjort gungan kommer i ett senare inlägg när jag är klar med den.



Måste bara få dela med mig lite.


Kram / Gela

26 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hihi... ibland är de där enkla lösningarna svårast. Jag har också letat efter en ny hängis, men inte kommit på idén att jag kunde göra en själv!! Jättefin är den, tack för inspirationen Gela!
Ha en fin helg, kram H.

Bea sa...

WOW...snyggt jobbat! Fin blev gungan också!
Hoppas du får många sköna stunder däri :)
ha det gott! /Bea

Ann-Mari sa...

Duktiga du! Absolut en av den finaste hängmattor jag sett. Förstår att du njuter :)
Ha en fin fredag - hoppas du inte får snö över dig i helgen när du gungar, som de har lovat åt oss!

Marieberg sa...

Detta såg roligt ut. Så mysigt med en hängmatta och så bra när man kan formge den själv.
Glöm inte att beskriva hur du gjort när den är klar!

Sophia Callmer sa...

Så härligt att sitta i egenvirkad gunga och titta ut över trädgården!
Ser i inlägget innan att vi har samma tulpaner, de vita är både tidiga och snälla, här blir de fler för varje år. ha en skön helg i gungan!/Sophia

Anna-Karin sa...

Vilken fantastisk hänggunga, hemvirkad! Undra på att du njuter, jag kan riktigt känna hur det känns att gunga där under körsbärsträdet när du skriver om det och när jag ser de vackra bilderna.

Tack för din varma kommentar till mig i min blogg. Den värmde mig.

Jag önskar dig en underbar Valborgsmässoafton och många lata dagar i din hänggunga!

Kram
Anna-Karin

Anjas Hill sa...

Men vad du kan Ingela! Så fantastiskt fint!Finns det ingen hejd och måtta på din kreativitet och dina flinka fingrar;)))?/Anja

Anna Vattenkanna sa...

Så härligt! Härlig gunga och härligt berättat av dig...

Trevlig Valborg önskar Anna Vattenkanna

Katarina sa...

Åh, så läckert! Jättesnygg och säkert helt underbart skön!

Rosor och Pioner sa...

Åhhh,så jättesnygg hänggunga du gjort.
Ha en fin helg
Kram Susanne

Mari sa...

MEN... HUR hinner du med allt!!! =O)
Vilken bra idé att göra en själv.
Ska se om jag kan få tag på jute i vit?? (finns det?)

Ha en skön helg nu och mys och ha det bra kram Mari

AnnCharlotte sa...

Så himla läckert att virka sin egen.....
Ha en bra helg ;)

Anonym sa...

Så himla fin! Jag vill gärna ha receptet sen!

Glad Valborg!
Kram Eva-Mari

Tant Otteskrufv sa...

Den ser skön ut. Risk att du "fastnar" i den med en god bok? Kanske kan man blogga från den?

Mia sa...

Vilken fin idé, och så blir den helt personlig. Den kommer nog att bli favoritplats i sommar, med utsikt över potageren :)

Anonym sa...

Nu blev jag riktigt imponerad, vilken bra ide! Ser fram emot din berättelse om hur du gick tillväga.
Kram!
Ewa / sqrulan

Berit sa...

ÅÅ vilken fin gunga!! Kul att ha gjort den själv..
Ha en underbar dag!!

Puumuli sa...

Så fin gunga, du kan du!

Ha en trevlig valborg!

Kram
Sari från Puumuli

Lotta sa...

Så imponerande!!! Jag blir stum av beundran när jag ser sån kreativitet.
kram

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, du är ju för händig ändå! Vilket arbete och så fin den ser ut! Och att hänga där under blommande träd måste ju vara underbart.
Agneta kram

eddy sa...

å vilken bra idé! det mönstret väntar jag med spänning på. förstå vad find en skulle vara ute på mammas landställe=)

FarmorMormorA sa...

Så himla kretiv du är. Först virkade fågelholkar och nu en hängmatta! Den blev jätte, jätte fin!

Kerstinsdottern sa...

Helt fantastisk! Men hur kändes det i dina fingrar efter att ha virkat av jute???

Klockarbarn sa...

Du milde vilket jobb det måste vara att virka en sån. Synd att jag inte har nåt bra träd att hänga upp en sån i. Eller har jag det? Jag tänker ju spontant att man hänger som en hängmatta, mellan två stammar, men det kanske man inte gör. Utan som en gunga...det räcker kanske med en stor gren? Det har jag....

Fia sa...

Jättefin. Vilken bra idé att göra en själv.

Maja sa...

Hej!

Vilken fin idé!! Förstår att det måste kännas otroligt härligt att sitta i sin egen gunga och dingla... Vore jättekul att ta del av mönstret sedan!

Hälsningar från Maja

Elegant Rose - Diagonal Resize 2