Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 6 september 2011

40 ÅR!!

En lite annorlunda tisdag för mig.
Varför då?!
Jo frun i huset fyller 40.

Och titta visst blir man glad av blommorna som jag fått...
TACK du vet vem du är och du betyder väldigt mycket för mig. Kram.

Annars så har jag firat på ett helt fantastiskt sätt för en trädgårdsnörd som jag är,
och vad har jag då gjort,

jo jag och lillan på 4 år har skördat morötter och haft morotsprovning,
mer om den skall ni få läsa en annan gång.
Hos oss finns gula, röda och vanliga orange morötter.

Den ena godare än den andra.

Detta år lär det bli morotsprovning hos mig!!!

In i frysen med dom bara lätt förvällda.
Sen är det ju syföreningstisdag, jag kämpar på med min kofta, tar sin lilla tid.

Mer handarbetstips och andra tips hittar ni hos Maja härhttp://husmorsskolan.blogspot.com/search/label/Husmorsskolans%20Nya%20Syf%C3%B6rening.
Önskar er en riktigt fin tisdag och tack för all uppvaktning.
Kram Gela

30 kommentarer:

Mitt Vita Björkebo sa...

GRATTIS,till dina 40!!!!
(jag e snart oxå där;)
Underbara blomster .....
Och TACK för ditt PEPP här om dagen!!
Hoppas nu att du får en RIKTIGT fin kväll nu oxå...
Kraaaam ANNA

Anna-Karin sa...

Ett stort GRATTIS till dig på din födelsedag! :)

Vilka vackra bilder på morötter! Det är i det enkla som man hittar det verkligt sköna. :)

Kram!

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

GRATTIS Gela!!! Hoppas resten av dagen fortsätter lika fint och att du får MASSOR av uppvaktning!
Kramar!

Bea sa...

G*R*A*T*T*I*S!
Hoppas du får en fin dag! /Bea

FarmorMormorA sa...

Grattis på din dag. Vilka härliga morötter du odlat och så fina renar (tycker jag det ser ut som, har jag gjort bort mig nu?) på tröjan. Sådana mönster tar tid att sticka.

Elin sa...

Ett stort grattis till dig!

Lillstrumpan sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas att dagen fortsätter lika bra som den startat. Lycka till med stickningen också!

Carola sa...

Grattis på födelsedagen!! Hoppas du får en helt underbar dag med många skratt och mycket kärlek!!

Kram!

Anonym sa...

Grattis!!!

Susanne sa...

GRATTIS KRAMAR I MASSOR !!!!!

Fru Purjo sa...

Grattis! Hoppas du får en fortsatt underbar dag :)

Rosor och ruiner sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen! Njut den!

Gerda-Thyra sa...

Grattis på födelsedagen!
Hoppas att du får en fortsatt bra dag!
Men vad är det för fin kofta du stickar... vill se mer av den!

Linda sa...

Grattis!

C. Tvillingmamma sa...

Oh grattis grattis GRATTIS finaste Gela! Oh vilken härlig färgskala...ska lägga på minnet att odla fler färger nästa år!

Pysselfarmor sa...

Åh grattis på dagen och vilket nyttigt kalas du har ;-)

Margot sa...

Stort Grattis på födelsedagen! Hoppas du haft en härlig dag!
Kram

Mias Trädgård sa...

GRATTIS! Ser fram emot morotstestet! :) Kram Mia

Mari sa...

Du din lilla.... varför har du inte sagt något?! och jag som var på väg förbi dig i dag... ÅÅÅ, men jag hann inte =(, jag fastna hos min mamma =) sen skulle jag hem och packa till min resa i morgon. Tänkte åka förbi med ett tomatträd till dig... jag får ju inte slänga mera, har du ju sagt ;-)
stort GRATTIS och STORA kramen till dig, jag tittar förbi dig när jag kommit hem.
kramis Mari

Boutique Nytt & Nött sa...

Grattis på födelsedagen..
Kikade in för & se hur din blogg ser ut.
Mysigt här inne.
Mmmm... Är så gott med hemma odlat.
Hit kommer jag gärna flera gånger
Kramisar
Sus

Tant Otteskrufv sa...

Grattis på fylledagen, som vi säger här! Kom ihåg att skrattrynkor är vackra och gläd dig åt varenda en som kommer smygande i ögonvrårna.

Stina sa...

Grattis!!

färgtrappan sa...

Ett stort Grattis till dig! Hoppas du har haft en härlig födelsedag :)
/Maja på Färgtrappan

malin - home on the range sa...

Grattis på fina födelsedan !

Högagärde sa...

Grattis. Ser fram emot resultatet på morotsprovningen.

Odlarlust sa...

Grattis! Jag kan inte låta bli att dra lite på munnen åt min egen förmåga till att dra förhastade slutsatser. Jag vet inte varför men jag tror att det kankse har med din profilbild att göra och att du är 3 barnsmamma (jag startade ju själv så sent och kommer att ha klämt fram 2.an lagom till min 39:e födelsedag) Jag trodde att du var en dam som hade klättrat några år till på livets stege ;-)
Vad härligt det är när ens uppfattningar kommer på skam :-D
Hoppas att du fick en riktigt fin födelsedag. Dagen började ju i moll men här i Strängnästrakten så sprack molnen upp och dagen slutade i dur. Hoppas du hade dur hela dagen :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till de 40 åren lite i efterskott!
Det var väldigt vackra färger på blommorna du fick.
Och morötterna ser verkligen goda ut.
Och jag är väldigt nyfiken på din kofta, den liknar så en jag sett på Drops och jag kan knappt bärga mig tills jag får se om det är den!
Sticka fort, snälla!
agneta kram

Lena/isklockan sa...

Ett stort GRATTIS i efterskott.

Kram

Anjas Hill sa...

Grattis i efterskott!
Fina bilder du visar!/Anja

Lotta sa...

Gratulerar i efterskott! Den där koftan ser väldigt intressant ut, hoppas du visar mer av den.
Kram

Elegant Rose - Diagonal Resize 2