Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

fredag 13 juni 2014

Vit-oskuldens färg

Igår var det de blå blommornas visning,
 idag får de vita blommorna ta plats som blommar just nu.
Löjtnantshjärtat har en speciell plats i mitt hjärta. 
Jag frösådde denna skönhet för några år sedan, 
blommar mer och mer för vart år som går. 
Någon typ av nejlika, tror jag. 
Klematisen är vacker när den klänger sig upp längs körsbärsträdet. 
Visst är de fina i närbild.
Självsådda och oplanerade men dock lika fina.

Jag gillar alunroten den blommar så vackert om man tittar nära och sen är den en snygg dekoration i trädgården med sina färgade blad.
Silverarven gillar jag på rätt plats och på rätt sätt.
Chili
Chili
Denna känner ni kanske igen, ja jag har ett drös av detta ogräs jag med men hönsen älskar det!!
Äldsta dotras favorit, doftschersminen.
Enkel och vacker.
Hmmm vad hette denna nu igen doftar gott och sprider sig lätt.
Ros
Jordgubbe
Hoppas ni alla har en fin fredagkväll. 
Vi har haft skolavslutning så mor är lite trött.
Lev väl därute/Gela

2 kommentarer:

Meta sa...

Vita blommor är så vackra speciellt i skuggiga områden där de lyser upp så fint. Jasminen är min favorit med.Du har så fina bilder att visa oss.
Önskar dig en fin och skön lördag
Kram Meta

Mias Trädgård sa...

Hej, vännen! Fina vitingar där! nr 2 är en fjädernejlika, 4:e nedifrån ser ut som en näva, men doftar gott??? De som sprider sig bäst är ju flocknävor, men de tycker jag kanske luktar lite illa, men jag ser inga blad, så jag vet inte! Ha en skön söndag! :) Kram /Mia

Elegant Rose - Diagonal Resize 2