Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

onsdag 14 maj 2014

Vurm för mörkrött i trädgården.

Vilken vacker kväll det var igår. 
Jag var ute lite med kameran för jag gillar verkligen ljuset som silar in genom de utslagna körsbärsblommen.
Jag håller på att fixa till ingången till vårt hus.
 Jag gillar ju att jobba med sten så då blir gången av sten.
 Är inte klar ännu men det går åt rätt mycket småsten. 
Sen har jag blivit så inspirerad av en sida på FB att jag börjat kantskära rabatterna.
 Blir roligt att se hur det fungerar. 
Har inte gjort det tidigare. 
Men gissar att det är lättare att hålla gräset från att växa in i rabatterna på detta sätt. 
Och det ser onekligen trevligt ut, 
inte så bohemiskt som tidigare=). 
Sten är det återkommande inslaget i min trädgård. 
Här i bilden ovan ser ni min ena damm. 
Nu har till och med diskandet blivit roligare när jag kan titta ner på mina fiskar när jag står vid diskbänken.
 Det bästa är att gå ut och ge dom lite mat innan disken skall göras då har jag något att titta på när fiskarna leker vid maten. 
Auriklerna blommar så vackert.
 Tack Aud!
 De trivs bra där jag planterat dom nu, 
de hade kanske lite för torrt och utsatt läge tidigare. 
Revsugan är en nyhet i min trädgård. 
Jag gillar dess mörka blad och blå blommor nu på våren.
 Använder den som marktäckare i min rabatt med rosor och pioner. 
Alunroten och rosen gillar varandra.
Just nu är jag inne i en period där jag gillar mörkröda bladväxter som är fina året om. 
Här ser ni lite av främre rabatten revsugan, mörkröda  nya rosblad,mörkröda pionblad, alunrot, mörkröda tulpaner, ska sen avlösas av mörkröda rosor.
 Jag hoppas på en bra sommar.

Önskar er alla en fin dag/Gela

2 kommentarer:

Meta sa...

Det är kul att jobba med sten och vackert blir det när man får improvisera så som du gör. Det är inte lätt när man har en man som varit stenläggare och har sina principer men jag jobbar å det.
Du har en vacker och härlig tomt tycker jag, gillar din damm. önskar mig en jag med men det är platsbrist ån på kolonin men vi har en plan.
Ha det gott
kram Meta

Annika Christensen sa...

Jag längtar efter en sådan kväll.
Här har fruktträden snart blommat över och trädgården är helt vit.
Blir glad när du tittar in hos mig.
Allt gott
Annika

Elegant Rose - Diagonal Resize 2