Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

lördag 26 april 2014

Trädgårdstankar.

Vilken vacker morgon.
 Det var länge sen jag såg min trädgård en morgon via kameralinsen.
Borde göra det oftare för det ger sån frid att se trädgården via kameran. 
Tulpanerna har blommat en tid nu. Det är bra att ha tulpaner som blommar om i trädgården. Jag planterade inte en enda tulpan senaste höst.
 Men har en hel hög med tulpaner ändå. 
Till min glädje.
Jag gillar trappan till övre köksträdgården, jag gjorde den för flera år sen med bara lösa skifferplattor och smågatsten och den håller än. Nunneörten breder ut sig här hos mig. Den verkar älska min trädgård.
 Bredvid trappan har jag min lite färgstarkare rabatt.
 Mycket orange blommor här.
 Men just nu är det tulpanerna som snart slår ut. 
Sen kommer rosorna Rumba och Gavnö och pryder med sin färgprakt. 

Den främre perenn rabatten har jag tonat ner lite. Här växer det mycket rödbladigt. Denna marktäckare som blommar blått som jag inte kommer ihåg namnet på. Den planterades senaste vår skall bli roligt att se hur den utvecklar sig denna sommar. Pionerna med dess röda stjälkar färgharmoniserar bra till tycker jag.
Sen är den blå pärlhyacinten självklar i min rabatt.
 Tycker den är vacker.
Alunroten har också dessa rödtonade blad. 
Sen är jag så stolt.
 Denna har jag planterat från frö och nu blommar den!! Krapaterbacksippan. 
Som sagt gillar det röda och blå färgkombinationerna i rabatten.
 Sen kommer andra färger men just nu är det vinrött och blått. 
Hoppas ni njuter av våren alla därute.
 Det försöker jag göra. 
Vi ska iväg på disco danstävling med äldsta dotra min. 
Lev väl därute!!/Gela

1 kommentar:

Livet på Norrgården sa...

Visst ser världen lite annorlunda ut genom linsen... Vilken färgprakt! Våren är underbar och fantastisk! Lev väl du också!! Kramis

Elegant Rose - Diagonal Resize 2