Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

onsdag 12 februari 2014

Skor till min turfhund=)

Aldrig i mitt liv trodde jag att jag skulle lägga
skor på en hund.... 
men nu har det hänt.
 Idag var det premiärtur, skorna blev verkligen testade.
Jag har beställt skor till min Belgiska vallhund för att han skall kunna vara med mig och cykla på de ibland rätt långa turerna som det blir när jag turfar.
 Turerna brukar bli på 15 km- 60km långa. 
Men på de längsta turerna får han inte vara med är rädd att slita ut honom. Vill ju inte att han ska bli skadad. 

Han har ju varit med länge och det har gått bra, men nu när snön försvunnit och gruset och saltet är kvar så mår inte hans tassar bra. Han börjar få sår under tassarna och det gillar jag inte.
 Jag har fått en Aloe Vera salva som jag smörjer med TACK!!! 
Har även smort med Helosan, tassarna har blivit bättre men vill inte riskera nya sår, så därför beställde jag specialskor från Canada och det tog en stund för dom att komma hit till Sverige.
 Men nu är de här, och provade!!
Vi sprang på Yeti som också hade sin hund med sig, 
hundarna fick leka en liten stund,
 och då gick det undan vill jag lova.
 Båda hundarna gillade att springa så då provades skorna i full fart med=)
 Det jag märkte så här i början var att Akillez inte får riktigt lika bra grepp med skorna. (Skulle behöva broddar=)) Så han slinter lite i kurvorna men tror det blir lite av en vanesak. 
Han tyckte ju det var lite konstigt till en början att ha skorna, men han tog det bättre än jag trodde.
 Det enda han fokuserar på är att det är SÅÅÅÅÅ roligt att gå ut och Turfa med matte.
Skorna
 Neo-Paws Neoprene Orthopaedic High Performance™ Outdoor Shoes
är beställda Här 

Ja de kommer definitivt att bli testade. 
Brukar ju bli rätt många turf turer just nu. Så dessa hundskor kommer att testas.

Vad tycker jag efter idag. Jo han verkade lite påverkad av skon på hö. fram så jag valde att ta bort skorna på framtassarna efter ca. 12 km. Han verkade inte ha ont, storleken M+ passar bra till honom. Jag var lite rädd att han skulle få "skoskav" så höll noga koll.
Kollade tassarna flera gånger under cykelturen.
Remmarna som jag spänner fast skorna med höll bra. Jag fick justera ena bakskon en gång när remmen lossade lite. 
Tassarna blev våta för det är ju rätt blött ute många stora vattenpölar att springa och cykla i. 
Men på det stora hela är jag väldigt nöjd, nu efter hemgång så har jag sköljt av skorna och de torkar nu i väntan på nästa turftur. 
Hunden är nöjd, jag är nöjd allt frid och fröjd=)

Men det väcker rätt mycket uppmärksamhet att ha en hund med skor, blev stannad ,för människor ville tala med mig, Akillez blev fotad. Ja det är väl inte så vanligt med skor på hund=).
Turfa lungt där ute/Alfaturfan

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul, har aldrig sett nåt liknande men säkert blir det bra när han vant sig. Turfa vidare och ha det så gott! Kram, Mico

Elegant Rose - Diagonal Resize 2