Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

måndag 10 februari 2014

78 Zoner och 58 km senare...

Ibland undrar jag nog vad jag håller på med.  
Tänk att bli igång triggad så man ger sig ut på en Turfrunda en måndag morgon som blir över 6 timmar lång och 58 km.
 Och varför då....ja det kan man undra.

Min största motivation just idag var att jag minsann inte skulle släppa min make att vara så långt före mig i statistiken...=). 
Han var ca 12000 p före mig och låg bland topp 10 i Stockholms statistiken. 
Men så kunde det ju inte få vara....eller.


Sagt och gjort, det fanns bara en sak att göra sätta sig på cykeln och trampa iväg. 
Min kära turfhund fick stanna hemma i väntan på sina skor=).
 Det skulle nog ändå ha blivit för lång tur även för honom med 58 km. 
Fick lite hejarop av Hover, tack det behövdes i familjekampen!!!

Kära maken Alfaturfen har fått för sig att vi inte kan ligga i samma serie nästa månad.
 Och det innebär att han måste ligga etta i sin klass....

Vi kan ju inte tävla med varann.... eller=)

Men jag tycker att jag gjorde bra ifrån mig idag.
 Men gissar att jag kommer att va rätt slut en tid framöver.

Nåt jag definitivt lärde mig denna tur var att Hässelbys Zoner inte ska tas från fel håll, gissa om det smakade trä att kämpa med alla backar när man redan gjort si sådär 4 mil på cykelsadeln. 
Men är man envis så är man. 
Men jag tror inte att jag kommer att låna ut min cykel idag till kära maken eftersom han havererat sin egen. 
Min gröna fara är jag rädd om den har ju snart 20 år på nacken.
Jag tog SpångaGravar från andra hållet för första gången då hittade jag denna skylt. 
Odens Tal Till Folket.
Saknar min systemkamera som oftast stannar hemma på turfturerna, bilderna med mobilen blir inte bra alls....
Och såg ni jag fick en ny rank på köpet, 
och en ny medalj inte illa för en tant i sina bästa år=)
Denna Zon är ny tog den för några dagar sen.
 Maken tycker att den är lite spoooky att ta nattetid,
 jag har viss förståelse för det.
Turfa lugnt där ute/Alfaturfan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror bestämt att den sista bilden är tagen där vi brukade åka pulka med skolbarnen när jag jobbade i Solhemsskolan.
Heja Gela klart du vinner över maken.. ha ha...
Hälsa familjen Kram Marie J

Rost och rädisor sa...

Vet inte vad turfa innebär, men det verkar jobbigt! Väl kämpat och grattis!

Elegant Rose - Diagonal Resize 2