Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

lördag 17 november 2012

Mina skrattduvor och undulater.

Mina härliga små vänner. 
Länge sen de fått utrymme här på bloggen. 
Men de är nästan dagligen ute och flyger i blomsterrummet i tornet. De har ju sina burar där inne.
(Två hannar och en hona=))
Tycker att fåglarna och blommorna passar så bra ihop.
 Blir en sån där exotisk stämning. 
(Den blå hannen är gammal i flocken den gröna är ny men Flingan (Den vita) är definitivt den grönas tjej.)
Undulaterna bor i olika burar några bor i en ombyggd garderob som jag skrivit om tidigare
(Du och jag Flingan)
Detta par bor i den ombyggda garderoben.
 Riktiga turturduvor är de. 
(Puss älskling)
Jag har även ett annat gammalt undulatpar som bor skillt i en mindre bur men de får vara ute och flyga dom med, den blå hannen har också ett gott öga till den vita honan... men han får nog gott hålla sig till gamla Flora...de har varit ett par lääänge så inget fiffel vid sidan om här inte....=)
Några av duvorna bor tillsammans med undulaterna och är ute och flyger fritt på dagarna. 
Har ju ett par skrattduvor som under sommaren har jag fått 2 ungar. Just denna på bild ska kanske få ett nytt hem kan ju inte ha för många heller=) 
Är rätt säker på att det är en hanne.
Den är inte jätte tam för har inte hunnit umgås så mycket med dom men med lite tid så är skrattduvan snabbt handtam.
Japp det var lite från min lördag, önskar er alla där ute en fin kväll/Gela

7 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Så härligt att se bilder på dina fåglar. Jag har haft undulater i olika omgångar, nu har jag katter så jag törs inte... Men de är så vackra, riktiga små personligheter!

Nina sa...

Så vakre fugler!! Og så vakker blogg! Første gang jeg ser den! Ha en fin kveld. Her ser du min lille blogg

http://ninashusoghyttedrommer.blogspot.no/

Nina

Lantloppan sa...

Vilka gulliga undulater, de är verkligen trevliga djur. Tyvärr har jag katt så fåglar vågar jag inte skaffa, möjligtvis större då som ankor eller höns :-)

/Liv

X sa...

Så vackra fåglar, kul att se.....

Kram Lussan

Pysselfarmor sa...

å så fina fåglar - undulater är så sällskapliga. Duvor har jag ingen erfarenhet av. Jag saknar ofta nymfparakiterna som jag "ärvde" när yngste sonen flyttade hemifrån.

Suss o Kai sa...

Söta pippisar Kram Suss

Vivishagerom sa...

Så utrolig flotte fugler du har. Jeg hadde også undulater en gang. Koselig med kvitter i huset!

Tusen takk for koselig ord på bloggen min. Ønsker deg en fin søndag. Du er hjertelig velkommen til å være med på min fotoutfordring i helgen!

Klem Vivi

Elegant Rose - Diagonal Resize 2