Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

lördag 10 november 2012

Äntligen helt laglig!!!

Jag är helt biten av mitt TURFANDE!!! 
Men det har ni väl redan förstått. 
Turfhunden är glad såhär mycket motion har han väl aldrig fått=)
Igår tog vi oss för första gången ut till Vallentuna för att ta zoner, har en väldigt god vän där med,
 så det blev en helt perfekt dag.

 Nu har vi minsann avancerat. 
Ser ni cykelhjälmen, äntligen!!! och jag har vinterdäck med dubbar på min gamla cykel synd att det inte finns allvädersdäck som vi har på bilen så man slipper byta=).
Hunden i startgroparna för dagens turfrunda.
Sista zonen som togs i Vallentuna var FieldInMiddle alltid när det är första gången jag tar zoner och när jag är på okänd mark tar det ju lite längre när man måste söka efter zonerna. 
Jag längtar verkligen efter att få en mobilhållare till cykelstyret så jag kan läsa kartan medan jag cyklar.
Zonen VtunaCentrum,
 ser ni att taken på paviljongen och huset några bilder ovan är väldigt lika. petitesser jag vet...
Som ni ser har jag verkligen snöat in på det här... ser nu hur grönt det lyser i västerort.. måste ju ta kort,
 för får inte behålla zonerna länge. 
Det är lätt hänt att en cykeltur blir på flera timmar speciellt när turfdogen är med då cyklar vi ju lite långsammare.
Men nu när jag äntligen fått cykeln fixad och den är nästan som ny på nytt är det ett nöje att cykla runt.
Titta titta jag fanns med på listan!!!!
 Första gången jag lyckades med det tror jag.
Såhär ser det ut efter en liten stund då är alla zoner borta=)

Jag hade cykeln på reparation hos Nords Sport&Motor som ligger alldeles bredvid zonen LongShip. Hittade  dit när jag turfade förbi. En bra verkstad.
Hittade det här på deras hemsida intressant. 
Finns ju många cykelturfare och kanske intressant information.

Bötesbelopp

 Framljus saknas/ur funktion  1600 kr
 Cykla mot rött ljus  1500 kr
 Inte stanna vid stopplikt
  1000 kr
Att skjutsa någon över 10 år 500 kr
 Inte ge tecken vid sväng 500 kr
 Otillräckliga bromsar 400 kr
 Bakljus saknas/ur funktion  1600 kr
 Cykla på trottoar eller gångbana 300 kr
 Inte stanna vid övergångsställe 300 kr
 Ringklocka saknas 200 kr

Turfa lungt/Alfaturfen/Gela

3 kommentarer:

Lotta sa...

Himmel vad hurtig du är, själv har jag gårr ca 1 mil idag så jag känner mig rätt nöjd också!
ha en skön kväll.
Kram Lotta

Bettina Bäck sa...

Ha, ha, vad rolig du är. Följer med nöje med i ditt turfande och blir riktigt sugen själv!

Mari sa...

Jag måste väll säga att jag oxå har blivit biten nu... i går tog jag en sväng(såg att du tog mina zoner sen...) runkeeper ville inte fungera i går, så jag fick aldrig veta hur långt jag hade cyklat, så jag var tvungen. :) att ta samma runda i morse före jobbet. 6 km var det (bara!) Men det känns i rumpa och lår. i morgon bitti måste jag ut igen (innan jobbet) och ta dina zoner hihi.
Ringklocka 200:- kr!? i böter VA! det viste jag inte, måste skaffa mig en då. Önskar jag oxå kunde ha med min hund på mina rundor, men jag tror han klarar nog inte det, han har för korta ben för att klara av att springa i flera km.
Skitkul att du visa och berätta om Turf kramis

Elegant Rose - Diagonal Resize 2