Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

måndag 5 juli 2010

Sommarminnen som gör mig glad.

Vill göra ett litet snabbinlägg med lite bilder från vår sommar.

(Divyx Akilles Af Fledder)
Tränar med lillkillen igår blev det vågträning.

Som synes var det väldigt roligt.

Vi har fått en så underbar hund. Tack Divyx.

Barna njöt av en kväll på stranden.

Och jag med dom.

(Morgonens skörd av jordgubbar)
Jag känner mig så lyckligt lottad som får uppleva detta.

(Pumpa blomma Dills Atlantic Giant, timjan och valmo)
Hoppas ni alla har en riktigt fin tid./Gela

16 kommentarer:

Marina sa...

Precis sånt gör oss också glada. Att åka till hundbadet, fika på stranden........
Nu snart när dottern har tränat färdigt tar vi hunden med oss när vi ska hämta henne och tar en sväng till hundbadet. Enkelt men mysigt!

Susie på Stjärnarve... sa...

Åh, vad skönt - och gott - det såg ut! Är lite avundsjuk faktiskt!!

C. Tvillingmamma sa...

VILKEN SKÖRD,hjälp va mycket jordgubbar,själv har jag bara unnat oss svenska en gång och en liter...men tyska har fungerat dom med... SKA minsann få till ett smultronställa och jordgubbsland till barnen nästa år :)

The Secret Garden sa...

Härligt!! Känner hur livsandarna formligen leker! :)

Ha det härligt!

Annika Christensen sa...

Njuter med dig tänk att ha dessa bilder till vintern och njuta av.
Tack för din kommentar blev så glad.
ha det fortsatt gott i sommarvärmen
Kram
annika

Rosor och ruiner sa...

Härliga bilder och sommarminnen! Och vilken skörd, den var inte dålig! Njut!!

Mimi sa...

Vilka härliga sommarbilder! Och jordgubbarna ser läckra ut. Hälsn Mimi

Gunbritt sa...

Va fin han är Akilles :) och skoj har han med vågorna!!! Härliga sommarbilder...Vilken skörd med jordgubbar...Saknar mitt jordgubbsland (från förra trädgården) här finns inget...Få se om jag fixar ett så småningom, men det är så mycket annat än trädgården som ska fixas här ;)...Så det dröjer nog några år...Suck!!! Tänk om man kunde trolla allt precis som man vill ha det :)

Ha en skön sommar nu och njut!!!

Handarbete/Pyssel sa...

Äsch! Nu försvann min kommentar =(
Bara att skriva ny...

Kul att du hittade in hos mig och lämnade en kommentar!
Härliga sommarbilder du bjuder på i detta inlägg!

Jag var på trädgårdsbesök idag och de hade satt upp sänghimmel (från IKEA - billigare än väv, sa han) över kålen, och sa att det fungerat hyfsat.

Själv har jag ankor mot sniglarna.
Och då INTE myskankor, som så många pratar om. De är INTE så pigga på sniglarna, som mina ankor - de riktigt gluffar i sig =)

Lycka till med kålodlingen!

Karin - Mina Rum sa...

Hej!
Vad kul att du hittade till mig och lämnade en hälsning. Det värmer hjärtat ska du veta.
Jag har kikat runt lite här hos dig och jag ser verkligen mycket som jag gillar. Växter, hundar och Melissa Horn, ingen dålig kombination.
Ha det bra. Kram!

Margot sa...

Vilka härliga sommarbilder! Akillez ser så fin och go ut!
Visst hör jordgubbar och sommar ihop, och goda är dom dessutom!
Ha det gott och njut i sommarvärmen!
Kram Margot

Erica sa...

Hej Gela.
Nu har jag hittat dig :-)
Vilken jättetrevlig blogg du har! Lägger till dig så jag kan titta in ofta!

Ha en fin och skön sommar!
Kram Pite ByggnadsvårdsErica

Bea sa...

Hej!
Vilka sköna sommarbilder - njuter !
Önskar dig ett riktigt skönt veckoslut!
Kram /Bea

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härliga sommarbilder! Vilken gullig hund ni har, det bara lyser av bus i ögonen på den. Håller med dig om fiberduken. Vi har inte köpt för att täcka med utan sådan som ska ligga under gruset. Men det är massor av ogräs som växt igenom den, så kvaliten är inte bättre där heller.

Önskar dig en underbar helg!
Kram,
Regina

Unknown sa...

TACK fina Gela, för den stora sommarkramen! Den värmde!:-)

Hoppas du har det bra annars?
Vilket härligt inlägg du visar här. Riktigt ljuvliga sommarbilder minsann. Hunden ser så upprymd och glad ut över att få vara i vattnet och busa, och vem är inte det?:-)

Det är verkligen härligt att sommaren äntligen har kommit med sol och värme. Jag njuter! Ha det riktigt bra och njut av sommaren och semestern! Vi hörs!
/Kramar Karin

C. Tvillingmamma sa...

Hoppas allt är bra,saknar dina inlägg och kommentarer,hoppas sommaren bjuder dig på underbara äventyr!

Elegant Rose - Diagonal Resize 2