Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

söndag 7 oktober 2012

Vilken vacker hösthelg äntligen!!!

Vilken underbar helg det har varit.
 Vår helg har innehållit en fin Turf runda i gamla historiska miljöer.
Det var länge sen jag var här vid vraket men det är en väldigt fin plats som finns längs mälaren.
 Rätt nära Gåseborg.
En härligt porlande bäck fanns på vägen.
 Gillar verkligen denna plats.
Järfälla visar sig från sin fina sida.
Jag gillar verkligen hösten.
Dessa underbara STOOORA ekar som växer tänk vad de varit med om.
Alla barna rymdes in i en av dom.
 Men var lite läskigt?!
Klippan under gåseborg, jag har bara stått ovanpå tidigare har inte vetat att man kunde gå på undersidan med,
 men det kunda man.
Vi Turfade oss fram på mystiska vackra stigar där vi aldrig satt våra fötter tidigare. 
 Här hade nog mest bergsklättrare och infödingar varit före oss,
 och så Turfare förståss...
Ja hit kommer vi att gå igen!
Underbar hösthelg.
Hoppas ni alla där ute har haft en helt underbar helg,
/Gela

7 kommentarer:

Väderomslag sa...

Det ser härligt ut. Jag har också fått mig en promenad i det fina höstvädret idag.

Ha det skönt!
//Jenny

Anna Vattenkanna sa...

Så vacker där är. Jag läste om er nya hobby - den låter jätterolig för alla som gillar att vara ute och se sig om.

kram

Eva Linnea sa...

En skön höstpromenad fick jag också i det vackra vädret i dag. Annars är det mest rensning & städning inför utflyttningen från radhuset i mitten av november.
En skön höstvecka önskar Eva Linnea

Black Iris sa...

Ser ut som en härlig utflykt..

Turid sa...

For et turmiljø du ferdes i :) Helt nydelig og jeg er så enig med deg, høsten er fremragende vakker.
Finfin uke til deg.

Johnna G sa...

Vad mysigt det såg ut! Och så vackra bilder... som vanligt!
Ha en skön vecka och kram!

Le petit jardin sa...

Vilket härligt ställe och besöka och så fräckt med ett vrak...det hade jag velat fotografera.

kram kajsa

Elegant Rose - Diagonal Resize 2