Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

torsdag 25 oktober 2012

TURFA LUNGT!!

Visst är det helt underbart vackert nu!!!
Jag njuter verkligen av att vara ute.
På bilden min hund Akillez och han sitter där zonen Farmerstreet ligger.
 Här fanns det ork kvar och inga strul med batteridöd och så,
 det blev senare,
 här var allt ännu bara fiiiiiint.
Arrowherb zone,
här var det ännu tidig morgon och mycket ork kvar, 
många av zonerna har jag märkt ligger nära skolor.
  Känns lite skumt att springa runt med kameran men fotar inte mot skola och inga människor=).
 
Och jag ser väl rätt ofarlig ut en tant i sina bästa år=)
och så har jag ju hunden som poserar.
Här har vi kommit lite längre på min TURF runda,
 ja här hade jag planerat att hunden inte skulle vara med längre utan han skulle ha fått gå hem och jag fortsatt.
 
Men det finns så mycket motor i denna hund så han bara springer på.
Hade inte hjärta att föra hem honom så det blev en lååååång och långsam turfrunda på cykel.
 Vill ju inte trötta ut Akillez helt man har väl lite ansvar som alfaturf....
Det blev en del nya zoner för mig idag,
 denna var det första besöket på.
 Jag visste inte riktigt var den låg och jag är inte så avancerad än.... att jag har telefonhållare på styret som jag gissar att ni har=) utan telefonen ligger säkert nerbäddad i en ficka.
Men när jag såg dessa stigar mitt i ingenting då anade jag oråd,

Typiska spår efter TURFARE=).
Och japp helt rätt när cykeln lades till sidan och telefonen åkte fram så visst låg det en zon här.
Bara att följa stigen för att se var du fångar zonen bäst=)
Jag är inte den enda turfaren som varit där...=)
Nu har jag hunnit bli lite trött i bena och kallt var det idag!!!!
Första gången denna höst som jag frusit om tårna. 
 Men upp på kullen skulle jag minsann.
Många av zonerna ligger högt uppe på kullar.
 
SÅÅÅÅ NYTTIGT SÅÅÅÅ!!!
 
Lite lek hann vi med också Akillez och jag.
Sen bar det av vidare nu tog det stopp helt jag måste bara erkänna att jag inte hittar i Jakobsberg.
 Jag har tagit denna zon förr men hittar inte än den ultimata vägen hit...
Men vackert är det och som ni ser så ligger även denna uppe på en kulle=)
Vid denna zon kände jag mig ung på nytt badade i en hög av löv,
ja inte jag men hunden.
 Jag det hade varit en syn för gudarna det...=)
Men efter detta så började orken tryta och även batteriet tog slut. Har ju ett extra batteri men det vill inte riktigt kontakta så den hakar ur ibland.
 SKIIIIT.
Jag kör ju även runkeeper vid sidan om för att följa hur långt det blir och det programmet ska ju sparas innan man stänger telefonen.
Så jag var ju lagom glad när telefonen lade av. Där förlorade jag all info...
Och batteriet var helt sluuuut. Fick inte igång telefonen... men jag fick igång den till och från med hjälp av extra batteriet. Så jag kunde fortsätta till nästa zon. Jag tycker det har försvunnit en zon i Berghem området men jag har bara varit där en gång tidigare så jag kan ju ha heeelt fel.
Men himmel vad långt mellan zonerna.
Ja ni hör... orken tröt,
 nu var det till att ta fram envisheten och ett äpple...
Efter många om och men i Jakobsberg hittade jag rätt till zonerna och lovade mig själv att jag INTE kommer att ta zonen Highwaymen på lääääänge efter detta.
 Men sen när det lyser sådär fint grönt på skärmen då är det med viss tillfredsställelse man lutar sig tillbaka i fotöljen.
 
Tills man inser att det är myyyycket mer som behöver göras idag=)
 
Här om det är någon som undrar så kan ni läsa lite mer om TURF!
 
TURFA LUNGT /Alfaturfen/Gela

4 kommentarer:

Eva Linnea sa...

TURF verkar vara beroendeframkallande. Är det så? Det gör ju inget eftersom man är ute och rör på sig, vad jag förstår. Måste in och kolla vad TURF är för nå´t. Har ingen aning, men jag fattar ju en de när jag läser dina inlägg.
Kram från Eva Linnea

Snäckskalsdalen. sa...

Och du turfar vidare, verkar kul! Och när det är så fint väder är det ju extra roligt.
Agneta kram

Bettina Bäck sa...

En nyttig last det där!Och det verkar vansinnigt kul :-)

Gela sa...

Ja milde himmel idag var jag ute nästan 7 timmar. Men cyklade och gick ju om vart annat.... men motion det får man.

Elegant Rose - Diagonal Resize 2