Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 23 oktober 2012

PlaneSpotting TURF.

Nu har cykeln åkt fram första gången på läääääänge.
Cykeln var på verkstad för gummit hade spruckit på däcken, ja så illa var det verkligen,
det var senaste sommar...
Ja illa så till vida att jag varken bytte däck själv eller hade använt cykeln på såååååå många år.
 Det är väl sisådär 15 år sen den användes på riktigt.....
Bilden ovan är en del av vägen till zonen Lakelook som ligger i Bromma.
 Vilken bro!!!!
Och sådär helt kolsvart vatten som speglar omgivningen.
Lite spooooooky.
Men vackert.
Igår blev första cykelturen hela 28 km lång och jag tog en del zoner.
 
Åååå vad mycket fint och sött man ser på sina turer.
 Hunden gillade att kolla in fåren...
Där ute ligger zoonen,
 jag lovar skulle det inte ha varit för turfandet så skulle jag aldrig ha hittat hit till denna fina plats.
Här bara måste jag ta lite bilder av min färdkamrat,
 han är lite för stor för att läggas i cykelkorg därför fick han stanna hemma på dagens tur.
Cyklade snabbare idag och ville inte slita ut min färdkamrat helt=).
Här är lite vyer från zonen BrommaChurch, vacket!!!
På bilden ser ni också mitt vrålåk som jag dammat av för turfandets skull.
 Nu får ni hålla i era zoner...
Men det går nog inte så snabbt än och jag lär nog gåturfa lite än... min bak tål snart ingen mera cykling på en stund=).
Vilka vackra färger det är nu, njuter enormt!
Lite häftig zon är denna PlaneSpotting,
 planen landar rätt nära och det är rätt häftigt må jag erkänna...
Och ni är säkert måååånga som undrar vad i hela friden jag håller på med.
 Vad i hela friden är TURF??
Jo mer om det kan ni läsa
 här och här.
Jag har blivit lite biten och det får mig att traska 70 km i veckan eller cykla 50 km på 2 dar.
Så akta dig mage nu ska du väl minsann minska?????!!!!
Ha en fin tisdag jag tänker inte göra ett någe till ikväll=)
/Gela/Alfaturfen

Inga kommentarer:

Elegant Rose - Diagonal Resize 2