Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

fredag 15 oktober 2010

Blommig fredag, Vild och vacker.

Hos mig just nu tycker jag att naturen omkring oss är så fin så den får symbolisera veckans tema i Blommig fredag.

Även gammalt som har fällts av naturens vilda väder kan vara vackert.

Hos oss har vi ju 3 vildar i mina barn. Skall gå sina egna vägar. Och att klättra är ju så kul.

Här har naturens vildhet varit framme igen. Ett gammalt vrak ärrat av tidens tand.


Flera bidrag hittar ni hos Katarina surfa runt bland dom. tack Katarina för att du orkade dra igång blommig fredag igen. Det är så många intressanta bloggar med. Roligt att surfa runt bland dom.
Hoppas ni får en fin fin fredag/Gela

21 kommentarer:

Unknown sa...

Så underbart vackert! Och härliga ungar:)
Ha det gott,
Charlotta

Susie på Stjärnarve... sa...

...att det var verkligen härliga bilder och härliga ungar!
TREVLIG HELG

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Ah, härligt Gela! du får till och med ett gammalt vrak att se ut som ett konstverk. Du har ett öga för skönhet. Trevlig Helg/ Tyra

easygardener sa...

Your pictures are beautiful. I especially like the one with the boat wreck.

Anonym sa...

Fascinating images! I was thinking of blooms only. Wish I had thought of the wild countryside too:(

I love that tree. And the boat as well!

Allers Trädgård sa...

Ja naturen är minst lika vacker så här på hösten som på våren. Nästan vackrare faktiskt (de färgsstarka löven, grenarna, stammarna...).
Ha en trevlig helg!
Stina

Kerstin Alvesson sa...

Oj, vilka otroligt vackra bilder du har lagt in idag. Verkligen passande på temat eftersom de är tagna ute i det vilda.

Ha det bra, Kerstin

AnnCharlotte sa...

Naturen är väldigt vacker nu...och alltid vild ;)
Trevlig helg ;)

Cecilia Artista sa...

Härliga höstbilder. Och visst är naturen både vild och vacker!

Eva Linnea sa...

Hösthärlig tolkning av temat denna vecka.
En skön helg önskar Eva Linnea

Ingmarie We sa...

Tycker mycket om hösten just för färgernas skull..... Stackars lilla båt, att gå ett sådant öde till mötes.

Anonym sa...

Tänk att få vara ute i den vackra naturen och leka fritt!
Lyckliga barn.

Lena Hellqvist sa...

Härliga höstbilder♥♥♥. Trevlig helg!!! Vilda skickar en blöt puss till brorsan, Akillez.

Katarina sa...

Vår underbart vackra och vilda natur - så fint fångad!

Lena/isklockan sa...

Härliga bilder. Fin mur dina barn klättrar på. Kram

Gunbritt med flock sa...

Hej Gela!
Har äntligen tagit mig tid att titta in igen :)
(har inte haft ork och/eller tid till datorn ett tag) Men nu har jag NJUTIT av alla vackra bilder du har :) Blir alltid lika glad när jag tittar in på din blogg och Akillez blogg!!!
Han har blivit en stor vacker terv nu ;) Det går ju alldeles för fort!!!
Vi hade Mh-test till min kull i helgen som var!!! Det gick bra!!!
Är så stolt över alla "mina" valpar :)
Ha det skönt, Kram!!!
/Gunbritt med flock

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Det er utrolig mye som er vilt og vakkert, og høsten med hva den innebærer, er ikke noe unntak.
Herlige bilder fra turen.
Ha fine høstdager ;:OD)

Ruben sa...

Håller med dig! Väldigt vilt och väldigt vackert!!!
Ha det gott!
/Ruben

Annika Christensen sa...

Hej Gela!
Mmm härligt för barnen och tur med vädret har det också varit. Mejla mig gänra på annika@naturligating.se

Hörs
Annika

sweetbay sa...

Very wild and beautiful. I bet the kids had fun!

Mari sa...

Har tittat runt på din blogg lite nu och ser här att du har hittat mitt smultronställe =) Där vid vraket brukar jag och Shaggy (hunden) sitta med en termos kaffe och en bra bok, en super fin plats i stillhet. Vi kan kanske ta en promenad dit tillsammans i sommar med våra hundar och kameror.
Vi hörs kramis Mari

Elegant Rose - Diagonal Resize 2