Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

onsdag 9 december 2009

Att skriva och läsa bloggar.


Före jag kom in i bloggandets värld fick jag mycket av inspirationen via tidningar. Det finns ett otal på marknaden som är intressanta.(Tänker ej sluta läsa heller men...)
Men får nu mycket av inspirationen från andra som bloggar. Vilka möjligheter det skapar. Behöver ej gå och vänta på nästa tidning en månad eller mer.
Har verkligen blivit fast i bloggens värld. Underbart att kunna läsa vad andra människor tycker om tex trädgård lite varsom i världen.
Tänk att kunna utveckla sina språkfärdigheter på det viset.
Utveckla de små grå man blivit skapad med.
Snart blir vi väl en bloggande familj. Äldsta dottern älskar att se var jag har fått nya prickar på min karta. Öppnar även hennes världsbild.
Synd ännu att min trädgårds och bygg engelska är så primitiv som den är, annars skulle nog bloggen bli flerspråkig.

Skulle också önska mig ett program för att kunna mixa och trixa med bilder som jag tar. Snälla jultomten.
Slut med rosningen av bloggandet för denna gång.
Ha en bra dag alla!

Måste till sist bara få säga det är så roligt att ni hittat hit. Och jag älskar kommentarer, som många andra. Tack för att ni skriver själva, så jag kan vara inne och kika hos er. Ni har alla så mycket att ge och jag tackar och tar emot av klokskaper och fina bilder.

2 kommentarer:

Northern Shade sa...

I love the photos of the moss covered rock and the woodland scene on the slope. Conifers always look great with frost and snow on their branches.

Gela sa...

Thank you!/Gela

Elegant Rose - Diagonal Resize 2