Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

onsdag 11 november 2009

Svininfluensan i repris.


Ja ni idag var det igen en dag i svininfluensans tecken. Åkte iväg lite över 8 med förnyat hopp om att kunna vaccinera min yngsta dotter. Hade kollat upp på nätet var det skulle finnas vaccin. Var ju körande till en mängd ställen igår där det var slut trots att det var skrivet att de hade.
Men nu var jag ut i god tid tyckte jag.
Första stället jag åkte till där fanns vaccin UNDERBART tyckte jag äntligen slutet på storyn.
Då stegade en kvinna fram i sköterske kostym och informerade mig och mina barn och en annan förälder att vi minsann ej kan få vaccinera våra barn där eftersom vi ej bodde i området. Riktigt otrevlig var människan.
På många andra ställen vaccinerar de barn som ej hör till dom ,men ej där. Men nehej.
Bad kvinnan lite upprört, att de skulle skriva i informationen på nätet att de bara vaccinerar från området så behöver men inte åka dit i onödan. Även på deras tfn svarare informerar de att det är drop in på vaccinering.
Ingen kö var det heller..........
Mor i huset blev lite upprörd minst sagt.
Jaha så till plan B var hittar jag nästa mottagning??? Och nu börjar klockan närma sig 9,30 jag är ej längre tidig eller...
Ja vid nästa mottagning gav en vänlig sköterska informationen att vaccinet tog slut nyss när jag kom. Ja där var jag igen, samma visa som igår. Men hon gav mig rådet att jag skulle gå till ett annat ställe i närheten där hade de kanske vaccin.
Vi trampade iväg och bara för att möta föräldern i hissen från det första stället där vi ej fick vaccinera barnen. Kärt återseende. På jakt efter vaccin till våra barn.
Så vi åkte upp med hissen hållande tummarna att vi skulle vara lyckligt lottade denna gång, åtminstone jag höll tummarna.
Så möts vi av föräldrar som säger att de sista kölapparna tog nyss slut. Jag tänkte jag ger mig inte jag väntar och ser om det blir ngt över. Och så dök det upp 10 lappar till. Gladare än jag kan knappt ngn bli.
Kände stor empati med en mormor som kom dit med barnbarn och ej fick vaccinera barnet pga att hon ej hade fullmakt med.
Så alla där ute ha fullmakten i högsta hugg och id med, har ni tur får era barn en spruta.
Har under dessa 2 dagar fått tips av andra föräldrar att stå vid dörren direkt när de öppnar och ta en lapp så kanske jag skulle ha tur.
Ja du, hit med vaccin och glassbilen så gör jag jobbet själv.
Blir ju bra när företagshälsovården får hjälpa till.
Det kanske går lite smidigare då.
Om inte annat var det här en fin övning inför framtiden om det blir verkligt allvarligt läge någon gång. Då kan dom som bestämmer se och lär av detta som hänt nu...
Lappar tejpade på väggen på BVC är högvilt.
Mina barn har fått lätta biverkningar av vaccinet. 7 åringen blev röd och lite öm kring insticks stället. 5 åringen var lite trött och minstingen leker på som om inget hänt.
Så det så.
Må väl alla. Läs mer här: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3782145.svd

Inga kommentarer:

Elegant Rose - Diagonal Resize 2