Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 10 november 2009

Svininfluensa vaccinering


Jag kan ju ej göra annat än ondgöra mig över vaccineringen. Har kört runt till 4 BVC som enl. uppgift skulle ha vaccin. Men samma visa hos dom alla. Vaccinet är slut. På ett ställe de skulle öppna kl 13 glad i hågen kommer jag dit och vad har hänt. De hade släppt kö lapparna långt före 13 när de skulle öppna med resultat att det var jätteslut när jag kom dit.
Fick ett råd av en förälder att komma dit nästa gång vid 10 då kan jag ha en chans att få vaccinera mitt barn.
SKALL DET VERKLIGEN VARA SÅ????
Ge mig vaccin och en glassbil så åker jag runt med den och vaccinerar. Gata upp och gata ner en gång i veckan med en liten trudelutt som spelas och glansbilder till alla rädda barn från snälla sköterskan. Upp till var och en att vara på plats när jag kommer.
Glassbilen är ett tips från en vän. Ej så dumt.
Var ligger logiken att samla massor av barn på samma ställe för att få ett vaccin som verkar först efter en tid. Det finns ju en viss risk att ngn är smittbärare i dessa oändliga köer och vad hjälper då vaccin.
För att inte tala om miljöpåverkan att åka runt i bil för att hitta vaccinet som enl info skall finnas men ej finns.
Finns det fler föräldrar än jag som gett upp???
Och egentligen är den nya influensan väl ej så farlig?!
Men förlåter jag mig själv om ngt händer mina barn??? Och jag ej har förebyggt det???
Lev väl alla och tvätta händerna nys i armvecket och var glada.

Inga kommentarer:

Elegant Rose - Diagonal Resize 2