Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

måndag 25 februari 2013

Mandelmanns vilket ställe!!!

Mandelmanns jag bara äääälskar det stället.
 Visade ju lite höns igår därifrån men nu ska jag överskölja er med bilder från deras underbara ställe. 


Jag blev så väldigt glad när vi körde förbi detta ställe av en slump på vår resa genom Sverige. Vi skulle ju på hund utställning i Skåne och passade på att titta oss omkring samtidigt. 


Det gav mersmak,
 den hund utställningen skall vi på igen,
 bra ursäkt att resa runt och utforska!!!
Har ni sett på uppfarten till Mandelmanns äääääälskar det. 


Alla intressanta plantor de hade,
 lovar att jag kom hem med några.


Speciellt glad är jag över rabarbern och ramslöken. 
Hoppas den har överlevt vintern här hos mig. 


ÄÄÄÄÄlskar deras stil,
 kände mig som hemma med backar med krukor i.


Ett helt underbart ställe.


Tänk om man hade ett växthus ändå... 


Vilken fin pallkrage!!!


Mina köp hos Mandelmanns.
 Eller det var inte riktigt rätt, blod alunroten är äldsta dotras och myntan är sonens=)


Just såhär skall det se ut hos mig när man går ner till nedre trädgården. Men hittills har jag bara planterat träden på ena sidan, men med tålamod blir det nog bra även här hos mig. 


Har ni sett den ensamma purjolöken i bilden till vä. 


På andra sidan landet så finns dess kompisar. 


Underbara gamla hus.
 Träd som de spaljerat upp överallt. 
De hade tänkt på allt även barna fick ha roligt!


Inte bara mor. 


Sen hittade vi en stig som vi följde,
 dessa träd överallt. 
Tänk så vackert det kommer att bli när träden växt till sig om några år!!!


Ser ni ekan i bilden ovan,
 ni får snart se den på närmare håll.


Vem skulle inte vilja bo så=)


Vilket ställe,
 jag säger då bara det!!!!


Vill haaaaaa.... är väldigt glad över att jag fick besöka deras trädgård. 


Barnen gillade verkligen att utforska stället också. 



Mera äppelträd.


Jag är helt såld...


Tänk hur detta trädgårdsland kommer att se ut senare.
 Vacker purjo som övervintrat. 


Nu blev det många bilder men ville dela med mig lite. 

HÄR hittar ni till deras ställe!

Sänder ett hej till maken i Munchen. 

Ha en fin kväll alla ute i cyberrymden. /Gela

4 kommentarer:

Malin sa...

Hej vad kul att du delar med dig så generöst!
Jag är en mycket stor beundrare av Mandelmanns och har hittills bara varit det på avstånd... I år blir det besök hoppas jag innerligt.
Det blir ju lite si och så med utflykterna när man själv har gård...
Tack för inspirationen!

Malin

November- symra sa...

Tusen takk for at jeg fikk bli med på en så nydelig plass...og jatakk jeg tar det hele med en liten tjenerstab...

Puumuli sa...

Det där verkar vara ett ställe som lönar ett besök! Liknande finns inte här i Finland...

Kram
Sari från Puumuli

Anonym sa...

I am very grateful! for those of beauty that you have so generously come.

Elegant Rose - Diagonal Resize 2