Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

måndag 14 januari 2013

Vilka tomater var bäst.

Nu efter tomatprovningen måste jag ju också summera vilka tomater som jag ska plantera igen. 



Golden Queen är given den är ett måste. Den var väldigt god, jag inser att de allra godaste tomaterna går mot det orange hållet inte de klassiskt röda. Golden Queen är ju en rätt stor tomat hög planta men oerhört goda stora frukter. 

Bulls Heart Orange den var också en god tomat som jag gärna odlar igen. Den var en av dessa goda orange tomater. 

Sweet Million F1 En av de röda tomaterna som jag faktiskt tycker är god. Skall ge stor skörd vilket den inte gjorde hos mig men skall nog försöka en gång igen. 



Vildtomaten är ett måste också en röd liten goding, som vill ha mycket plats. 

Green Grape den är också ett måste, annorlunda svårt att veta när den är klar men riktigt god liten grönis. 

Picnic Voyage den lär planteras igen för att den är äldsta dotras favorit annars vore jag inte så säker på att jag skulle så den detta år. 



Sun Gold En gyllene liten orange god tomat den vill jag ha igen.

Whippersnapper är ett måste för min korgodling rosa liten och stor skörd. 

Hundreds&Thousands små goda röda godisbitar. Har odlats många år här hos mig. 

Black Krim ja den var ju god men får se om jag har plats. 



Nu är det ju så att jag har en del frön som inte riktigt tog sig som jag vill prova om för att få en uppfattning om hur de egentligen är. 

Sen har jag hittat massor av nya sorter såklart så jag kommer väl så småningom och presentera dom jag kommer att odla här på bloggen. 

Men av dom jag provat hittills så är dessa mina favoriter. 

Nu ska jag titta igenom mina frön som jag har kvar. Sen hoppas jag att jag får hem de andra fröna så småningom. 

Ta hand om er där ute alla/Gela

9 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Tackar! Den här tomatlistan blir bra att ta till om lusten att odla tomater faller över mig. Då vet jag var jag ska leta. :-)

Lena/isklockan sa...

Jätte bra tips . Kram

Anonym sa...

Now I write to you, and I like it), you gave a good estimate of Russian tomato. Yes, in your previous posts, I saw this tomato, here it can grow into a good summer, and in the open field, and of course in the greenhouse. the weight of 400 grams is what I think is the maximum, mainly in the bushes a little bit of fruit and tomatoes in this class that pink more productive
nice to read you) thanks.

Katarina sa...

Blir frestad att pröva din nummer ett!

Vivishagerom sa...

Åh, så mange flotte tomater. Takk for en super list. Tomater er noe av det jeg må ha i drivhuset, og nå kan jeg jo titte på din liste!

Klem

Hantverkarglädje sa...

Den här listan var ju riktigt bra. Den skall jag tipsa min sonhustru om som brukar vara intresserad.

Johnna G sa...

Vad har du beställt för tomatfrön? Man blir ju så nyfiken... själv har många nu, kanske du är nyfiken på någon av dem? Se på bloggen, på vänster sida.

KRAM

Rantamor sa...

Nu har jag svarat på dina frågor.
Tack snälla du för Awarden.

Va duktig du är med dina tomater, ser underbart gott ut.

Tjingelingen från Rantamor.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det måste vara kul att planera för den kommande våren och sommaren med det intresse du har.
En annan köper en färdig planta och hoppas att det ska bli bra.
Kram Anette

Elegant Rose - Diagonal Resize 2