Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

onsdag 16 november 2011

Höstmys med ny gjutjärnskamin.

OOOups det blev visst en liten bloggpaus.
Men vi har haft lite annat för oss,
Den efterlängtade gjutjärns kaminen har kommit på plats. Nyrenoverad och kontrollerad som sig bör av sotare.
Som vi har väntat på att kunna elda uppe i verandan.
Så mysigt att höra veden spraka,
 den ger sådan underbar värme.
En vacker pjäs som vi hade i lekstugan på vårt sommarhus men vi tyckte att den passar bättre här.

Sen har det varit dax för en födelsedags kryssning,
minstingen fyller ju snart år och vi har firat henne med en önskekryssning till vårt östra grannland.
Barna älskar bollhavet,
 och att titta på julskyltningen i Helsingfors.

Lillan står här och förklarar för mig att tomten kör tåget på bilden. Ni vet väl alla att tomten kommer från Korvatunturi i Finland?!

Skall ställa ut skuggan min,
spännande att se hur det går.


Sist men inte minst en liten ros till er alla som läser bloggen.
Ni är bäst.
Kram Gela

Hej till maken i Madrid.

7 kommentarer:

Mia sa...

jag glömmer alltid att han har bytat adress sen jag var liten men klart han bor där. så mysig kamin ,jag har lust på en ny här också, hur mycket vi än eldar blir det aldrig varmt..
ha det fint :)

Vardag och flärd sa...

Vilken vacker kamin, kul att ni fått den installerad!
Javisst vet jag att tomten bor i Korvatunturi, det har mina barn berättat för mig!
Ha det fint!
Kram Eva

Anna Vattenkanna sa...

Det var en vacker kamin ni har! Jisses, den som hade en sån värmespridare...

Kramar från Anna Vattenkanna

Elin sa...

Ja det var lyxigt att ha en sån fin kamin i lekstugan :) Vad mysigt ni kommer att få det på verandan!

Jamen självklart kommer tomten från Korvatunturi, det har jag vetat sen jag var tre!

Ha en fin dag!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Snart får vi också mysa ordentligt här. Omkring 1:a advent kommer det en insats till ölppna spisen som vi aldrig använt oss av pga den dåliga ekonomin att alda utan insats.... Men nuså ska det mysas:-)
Jag minns Korvatunturi från en av barnsagorna, ett ord som är så underbart att säga högt KORVATUNTURI, det lkåter helt magiskt:-)
Ha det gott, kram H.

The Secret Garden sa...

Nu är det femte gången som jag försöker skriva, texten bara låser sig och försvinner.

Fin kamin, kan tänka mig vad mysigt att sitta där och elda.
Här hemma är det inte så uppåt nu. Läs mer på bloggen.

//Boije

Nette Cecilia sa...

Fint med kaminen ,kul med kryssning ,skyltfönster kan du se hos mig ikväll också ,kramis ,Nette

Elegant Rose - Diagonal Resize 2