Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

måndag 4 juli 2011

Vikt iga problem inget regn?! och lite vikt, det är ju måndag.

Jag önskar verkligen att jag kunde ge er ett riktigt glädjeskrik igen att jag gått ner i vikt, men nej sååå glad skall jag ej få vara.


Och ändå har jag ståndaktigt motstått det mina goa svärföräldrar bjudit på... och det är en bragd vill jag tala om.

Men nu åter på banan som jag nog tycker att jag hållt mig till...
Guuuud vad det växer i trädgården!!!
ÅÅÅÅÅÅ så jag skulle vilja ha lite regn!!!
(Kan någon hjälpa mig? vad är detta för blomma?)
Tömde mina vattentunnor för några dagar sen för att ta emot det utlovade regnet, men pytt inget regn här inte!
Som vanligt så regnar det floder på andra ställen. Så nu är det dax att ta fram vattenslangen igen...

Är såååå förtjust i mina anemoner,
denna vinter skall jag, som sagt ta in dom så de ej förfryser sig.


Gillar så den blå färgen. Ursäkta men ni får nog dras med dessa blommor här på bloggen en tid.

I gurklandet är det till att snart skörda de första gurkorna dock inte på denna.
Men de växer så det knakar.
Härligt att kunna odla gurkor på friland och utan extra belysning vid uppdragande av plantorna.
Känns som om det är rätt miljövänligt då.
Och sånt gillar ju jag,
här frodas dillen och en lite kantstött pelargon lyser upp med sin blomning.


Men jag är fortfarande på spåret när det gäller vikten,
mycket härodlad sallad, mycket vatten, mycket grillat.
TIPS
Lägg lite citronmeliss och/eller mynta i vattnet så blir det friskt och gott.

Ha en fin fin dag/Gela

8 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Grattis till viktnedgång! Så duktigt av dig att ha en så stark karaktär och motstå alla fina bakverken som var uppdukade.

Fina anemoner och jag hoppades på lite tur för att få mina knölar i blomning också, men det ser ut att inte bli till någonting :(
Kram /Bea

AnnCharlotte sa...

Blomman är en purpurklätt. En tvååring som gärna frösår sig....
Ha det bra ;)

Johanna Stålros sa...

Vad duktig du är som kan stå emot såna godsaker....Fina blombilder. Kram Johanna

Anna Vattenkanna sa...

Blå anemoner - dessa är verkligen en favoritblomma! Fast jag har inga själv... men brukar köpa hos blomsterhandeln när de kommer på vårvintern.

blomman är en purpurklätt och den finns även i en vitblommig form. Kan bli lite besvärlig om den vill... med frösådden menar jag.

Kram AnnaVattenkanna

Snäckskalsdalen. sa...

Ståndaktiga du, det ser ju för smarrigt gott ut! Och fina blomster har du alltjämt. Agnetakram

Ann-Mari sa...

Fick läsa tillbaka ett par inlägg nu och bara njuta av blommor och växtlighet! Gurkblommorna är så fina, tycker jag, spröda med tanke på den stora grönsaken som sedan utvecklas...fast jag har inte gurkor i år. Nu retar det mig lite, för smaken på egna gurkor är fantastisk!
Och du, på sommaren är det nog ok att unna sig lite mer :-)

Tack!
Kram, Ann-Mari

Tant Otteskrufv sa...

Blå anemoner är verkligen älskliga! Och duktig du som står emot. Här bakar dottern kladdkakor och kanelbullar så det doftar i hela huset. Jag får rädda mig ut i grävning eller nåt.

mon-jardin-en-ik sa...

Vad duktig du är som står emot allt det mumsiga och nöjer dig med salad.Efter helgen behöver jag nog vara lite försiktig jag med. Grannen har fin salad som jag fär plocka.Tomaterna börjar få färg. Annars ser allt ganska trist ut här. Vi har inte haft regn på så lång tid.
Ha det fint i sommarvärme.
Anje

Elegant Rose - Diagonal Resize 2