Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

torsdag 30 juni 2011

Gelas torsdags tips för varma sommardagar.

Tips för varma sommardagar.
Frys in några fina ätbara blommor i dina iskuber,
genast en lite mera lyxig känsla.

Mina iskuber får prydas av kryddtagetes.
Gillar dom små glada blommorna på kryddtagetes,
men du kan allt testa med andra ätbara växter och blommor.

Ha en riktigt fin torsdag och drick när det är varmt för att må bra!!
/Gela

12 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Bra tips med blommor i iskuberna. Och snyggt!!!
Fin blogg du har!

Hälsar Åsa

Anna Vattenkanna sa...

Det ser tjusigt ut! Den sista bilden ser ut att vara ngn slags Cola och det tror jag blir smaskigt tillsammans med tagetesen. Ska testas!

Kram Anna Vattenkanna

C. Tvillingmamma sa...

:) Här hinkas vatten med tusenskönor och malva!

Mari sa...

Vilken bra idé =) att lägga i små blommor. Jag har tidigare lagt i frukt i iskuberna då jag gjort bål. Men det är ju så mycket finare med blommor.
Sen påminde du mig att jag har inga kryddtagetes i år!!! det glömde jag sätta frön på i våras =( ska se om jag kan hitta någon planta på plantskolan.
Det bara måste jag ha...
Är du hemma i helgen? kan hända att jag kommer över med min kamera =)
Kramis Mari

Johanna Stålros sa...

Vilket underbart tips- tack. kram Johanna

färgtrappan sa...

Så fint :D

Ha en härlig helg! /Maja

Anjas Hill sa...

Så gulligt med tips! Själv är jag förvisso en oromantisk pragmatiker som dricker direkt ur kranen (nåja - först i glaset;)!) och släcker törsten. Men, man är väl inte den som e' den utan har man gäster så fjäskas det lite extra och då sitter ditt tipps fint;)))!/Anja

Mycket annat & lite betong sa...

Så fint! Vi drack is-te idag. Där skulle det varit snyggt.

Trevlig helg!
Agneta

Prästgårdseva sa...

Raffinerat!
Har aldrig testat tagetes i mat men just nu har jag en hel låda med några namnlösa småblommiga tagetes, som liknar dina kryddisar. De lär väl inte vara giftiga i alla fall. Ska genast frysa in en sats.
Tack för tipset och ha en skön helg!
Eva

Laila sa...

Har inga kryddtagetes i år men barnbarnen brukar gilla när jag lägger gurkskivor och gurkörtsblommor i iskallt kranvatten. Eller rosenblad och smultron. Eller älgörtsblommor...
Vilken härlig tid det är just nu!
Kram

Emelie sa...

Så fint! Jag brukar frysa violer och senare gurkört, känns lyxigt :) Sedan blir någon törstig och så är alla isbitar borta nästa dag ;) Ha d gott! :)

Skapligt Enkelt sa...

Jag tycker att det blir så fint med blommor i isen. Jag brukar använda gurkört. Mina barn var inte lika förtjusta när de var mindre "Mamma! Det är skräp i saften!"

Elegant Rose - Diagonal Resize 2