Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

onsdag 11 maj 2011

Gela sjunger körsbärsträdens lov.

Just nu vill jag sjunga körsbärsträdens lov.

Jag är så glad åt att ha ett stort körsbärsträd på tomten.


Hörde av de tidigare ägarna till huset att det var på håret att det fick vara kvar.
Jag är glad åt att det står där det står idag.




Varje vår mellan 10-17 maj blommar det.

Detta år så var det nästan en dag tidig.


Köp lökar på rea och plantera ner de ger så mycket glädje såhär på våren!!!!



Vita körsbärsblom mot försommarblå himmel.



Ett litet körsbärsträd står bredvid det stora och det badar i vita blommor just nu.




Jag hoppas ni alla där ute tar er tid till att njuta lite också.

Om inte annat bara stanna till för att se en blomma som blommar.

Ta er tid att riktigt stanna till ,titta och njuta.



Denna sida av huset skall förhoppningsvis bli klar denna sommar.

Är ju lite små skönhetsdetaljer kvar.


De vita tulpanerna har nästan blommat över, men än skall de väl vara med nån dag det skall ju bli kallare nu så då är de väl med lite längre, hoppas jag.



Bilderna är tagna igårkväll, men orkade aldrig få in dom på bloggen då.



Är en lika fin kväll idag kanske lite blåsigare,

blåser väl upp regnvädret som de lovat.
Men lite regn behövs åtminstone här hos mig.

Hoppas det inte kommer så hårt regn så det slår ner körsbärsblommen.


Barna älskar också körsbärsträdet, det är perfekt att hänga gungor i.




Önskar er en fin kväll/Gela

8 kommentarer:

Puumuli sa...

Så underbart med ett så stort träd med gunga! Jag väntar på att mina gamla äppelträd på torpet ska börja blomma inom de närmaste veckorna. Innan det skulle det vara mer än välkommet med lite regn för det börjar bli torrt...

Ha en fin kväll!

Kram
Sari från Puumuli

Anna Vattenkanna sa...

Så fint du visar i idag och ett gammalt stort, vackert körsbärsträd är verkligen något att glädjas över. Härliga bilder med barna som gungar...

Kram Anna Vattenkanna

Marieberg sa...

Ditt gamla körsbärsträd är verkligen fantastiskt. Jag hoppas att mina tre halvuxna träd också ska bli så stora och fina en dag, och så härligt att kunna sätta dit en gunga.

Steekjes en Stygn sa...

Så vackert ditt körsbärsträd är. Vilken tur att det fick vara kvar.Så fina bilder du visar.Det är så härligt att gå ut i trädgården både morgon och kväll (fast inte just nu för det ösregnar).
Ha det fint
Anje

Laila sa...

Vilken lycka att ha ett stort fint körsbärsträd på tomten! Och ert hus är bara sååå vackert!
Ha det gott!/Laila

C. Tvillingmamma sa...

Jag är så kär i era dubbla glasverandor...det är min dröm de... :)

Ann-Mari sa...

Vilken blomsterprakt ni har redan...jag skall inte titta ut resten av dagen, utan bara gå med dina bilder på näthinnan ;-)
Fast björkarna har nog mössöron nu....

Anonym sa...

Lingarnet från Nystat.se är jättebra! De går utmärkt att tvätta på 60 grader också det har jag gjort och disktrasan har fortfarande samma form. Sen är det en jättebra butik att handla från, bra service och snabba leveranser!
Sen måste jag bara säga att ert hus är otroligt vackert! Ha det fint / Erika

Elegant Rose - Diagonal Resize 2