Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

onsdag 13 april 2011

Tegeltung glädje.

Jag har blivit lycklig ägare till tegel som har suttit på ett gammalt hus från förra sekelskiftet.

Teglet har suttit innanför den putsade ytterväggen istället för vassmatta.

Teglet var fastsatt i väggen med 2 smidda spikar. Sen satt putsen över teglet. Har aldrig hört om den metoden tidigare men vackert tegel är det.

Har ej riktigt kommit fram till användningsområde än men får rådgöra med kära maken när han kommer hem efter en veckas kursande.

Kanske det skulle passa till golv, vägg, under kaminen, bakom kaminen, i kommande växthus, ja det är bara fantasin som sätter gränser...

Lillen mår än så länge bra, har riktigt curling föräldrar som sköter om den, hörs små pip därifrån ibland och den har också fått ögon.


Blir en riktigt påsk kyckling.


Den nya köksträdgården har fått vila några dagar nu, inväntar sol och inspiration.
Tänk vad härligt att få så fröna sen.

MMMM men nu skall jag göra ingenting ,helt slut efter tegelbärandet.

Hej till maken på kurs.

Ha en fin lill lördag alla/Gela

9 kommentarer:

Emelie sa...

Oj så spännande med fågelungen!!

Jag längtar också att få så frön..men än så länge ligger mina odlingsbäddar under snö...
Kul med teglet, det kommer säkert att bli något fint! :) Ha en fin kväll :)

Snäckskalsdalen. sa...

Den där tegelhögen gör mig grön av avund, jag vet inte heller vad jag skulle kunna ha den till, men det är en sådan där vill-ha-hög!
Kram

Steekjes en Stygn sa...

Vilken fantastisk tegelhög! Så glad man bli när man hittar något sånt. Spännande vad det kommer att bli.
Ha det gott.
Anje

Mari sa...

Härlig tegelhög. Samma här! man blir ju grön av avund =), en tegelvägg i växthus tycker jag lät som en super mysig lösning =)

kramis

Marieberg sa...

Å vad roligt och spännande med fågelungen! Den sagan ska jag noga följa noga.
Det ska dessutom bli spännande att se vad du till slut hittar på med allt det fina teglet.

Berit sa...

vilket underbart tegel, ett sånt lass skulle jag också vilja äga:)Så spännande med fågelungen.
Ha en underbar dag!!

Ullis sa...

Vilken lycka!! Skulle själv komma på en massa ställen i min trädgård där de skulle passa...
Ha en skön kväll!
Ullis

Unknown sa...

vilka fina tegel! dom kommer du nog att ha mycket glädje av!
kram
susanne

Mia sa...

När jag hittar en eller två tegelstenar blir jag glad, du har ju en hel liten tegelhimmel!
Vad fint det blir i din köksträdgård, vilket jobb du lagt ned. Tänk när du får så här :)

Elegant Rose - Diagonal Resize 2