Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

söndag 29 augusti 2010

Från liten till stor.

 

Tänk att gå från en liten valp som sover med sin nalle. Till en helt underbart stor fin hund. Det är nog nåt av det bästa jag gjort på länge när vi köppte honom.
 

(Belgisk vallhund, tervueren)
Det går så fort, sen blev han över sommaren såhär stor.
 

(Divyx Akillez Af Fledder från kenneln Divyx)
Men lika go är han än. Maken till lättlärd hund har jag aldrig träffat på.
Men han har ej kommit upp i puberteten än...
Ja ja vi får se hur det går.

 

Hoppas ni alla har en fin söndag/Gela

11 kommentarer:

Mimi sa...

Jag kan säga precis lika om min Sabrina, med skillnaden att det gick väldigt fort ifrån liten valp till gammal hund på nio+!
Din jycke är helt härlig och du får se att puberteten inte heller kommer att bli något problem. Före Sabrina hade vi en härlig schäferhane. En enda gång testade han att morra när han hade ett ben i 7 månaders åldern, min man lyfte upp honom i nacken och lade ner honom på marken under sig. Det hände aldrig mera efter det!! Han var gosig och god tills han dog tolv år senare! Svårare än så var det inte.
Hälsn mimi

Lena/isklockan sa...

Men vilken skönhet. Den rasen verkar jätte mysig. Tänk vilken förändring på bara en kort tid. Kram

Margot sa...

Akillez ser otroligt härlig ut, en riktig skönhet! Liksom Mimi, tror jag inte du får några problem med honom under puberteten, bara visa på ett bestämt sätt vem som bestämmer! Unghundstiden går otroligt snabbt, snart är han vuxen!
Ha en trevlig söndag!
Kram Margot

Lena ( Vilda och Zack) sa...

Det är inte klokt så fort vi växer, brorsan. Jag är nästan lika hög som Zack....det fattas bara lite! Undrar var det ska sluta?? Vackra är vi alla fall, eller hur??? Matte undrar hurdant det blir när man kommer in i "trotsåldern".Blir jag som Zack, kan det bli jobbigt, säger hon. Nospuss från syrran. Kram Lena

Susie på Stjärnarve... sa...

Underbara tider, först valptiden sen unghundstiden! Själva njuter vi så mycket som möjligt av den tid vi har kvar med Penny (15,5). Man vet ju att det inte kan bli alltför länge till, men man hoppas ju att hon blir lika gammal som sin föregångare. Brasse, vår toksnälla strävhåriga tax som blev hela 18 år.
Så passa på att njuta, ha kul och gör MASSOR av roliga saker med din vackra Akillez.

Annika Christensen sa...

Så vacker han är....
Tiden går fort det ser man på barn och djur.
Inte på oss själv...
Ha det gott
annika

Laila sa...

Fin hund! Vår egen Tim som också är en vallhund är liksom din otroligt lättlärd och älskar att jobba - allt för en godis! Har träffat på andra belgiska vallhundar som inte alls är så vackra som din - finns det flera raser med slarvnamnet belgisk vallhund eller?

C. Tvillingmamma sa...

Tänk så fort de går ändå...fina!

Njut i din trädgård sa...

Så fin han är!!!

Kikar på min lilla svarta fara, busig - ja, men det där valpiga är förbi. Tänk vad fort det går. Det är två år sen bara...

The Secret Garden sa...

Ha är så fiiin!! Synd bara att valptiden går över så fort. Man skulle kunna stanna tiden lite grand. HAr varit så med varje labbevalp jag haft. Vips så är de stora och man fattar inte riktigt när det hände! :)

Ha det gott!

Möllebacken sa...

Så fin han har blivit. Ja det är något visst med Belgare. Vår Malinoistik är ett år nu och hon är så otroligt lättlärd. Önskar bara att det var mer vallning i henne så att jag kunde använda henne till fåren.
Njut av varje stund.
Kram Pella

Elegant Rose - Diagonal Resize 2