Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

fredag 5 februari 2010

Blommig fredag


Så var det blommig fredag igen.

Vill börja med att tacka Katarina för att du orkar hålla i denna vackra och inspirerande fredag.


Tack.

Vet ju att du tycker om rosor så skall tacka med att visa lite sådana.

Ha en fin fin helg alla/Gela

Mer bilder finns hos Katarina

14 kommentarer:

andré sa...

Suck, alla dessa sommarbilder... underbart!

mariaK. sa...

Ja, vi har också använt linisolering i vårt hus, ska nu pröva en lösull av cellulosa som sprutas in. Samma egenskaper som linet, att det andas och ingen plast används.
Tidigare ägare har isolerat med frigolit(!) och gullfiber, så det känns väldigt skönt att få bort det och använda naturliga material istället.
Ljuvliga bilder du visar, längtar så till vår och sommar...
Ha en skön helg, Maria

Annika sa...

Tack för besöket..... kikar runt lite bland alla miljöbloggar.... o vilka fina bilder jag hittar här.... nu längtar man verkligen till sommaren.... ska ta o kolla lite mera.. Kram Annika

Luna sa...

Oh, I love roses too!!!
Wonderful photos...a beautiful Blooming Fryday...Luna

Erika sa...

Oooo så härligt att se dina foton på blommor, så mycket färg i dessa annars så vita tider.
Kanske du har ett tips på buskros till mig, kolla in ett lite äldre inlägg hos mig så får du se.

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Öj så vackert, nu längtar man verkligen efter lite värme efter att ha sett dina fina rosor.
3:an nerifrån, den enkla oranga, vad är det för någon?

Lotta 8`) sa...

Ljuva rosor att beskåda denna gråa, kalla vinterdag :) Den första röda som är enkelbladig blir en klar favorit :) Jag har mer och mer, blivit förtjust i enkelbladiga rosor och pioner :)

Min tallmyrten står på bänken i köket, bredvid kaffekokaren så jag kan ofta slå på en liten skvätt vatten, för hur ofta kokar man inte kaffe? :)

Ha en trevlig helg :)

Mia sa...

Vackra rosor med löften om sommar, tycker speciellt mycket om dom tvåfärgade, persika och gult, hm.. jag blir visst bara mer och mer glad i den varma skalan ..
Ha en fin helg :)

Monica sa...

Rosor...så många fina det finns. Gillar de tvåfärgade mycket!!
Tjing
Monica

Moa sa...

Vilka härliga underbara rosor.. den första riktigt röda var sååå vacker. Ha en skönoch härlig helg..Moa

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Underbara rosor!
Trevlig helg
Birgitta

Katarina sa...

Och jag vill tacka dig för att du vill vara med!
Blir alltid så inspirerad när jag tittar in hos dig.

Lillebeth sa...

Så vackra. De gör mig riktigt gott! Ha det bra!

Annika Christensen sa...

Hej!
Ja det är inte klokt vad tiden går fort.
Vackra rosor du har.
Ha en skön söndag och njuta av den.
Snart är det fredag igen....
Kram
Annika

Elegant Rose - Diagonal Resize 2