Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 26 januari 2010

Färgexplosion i trädgården.


Hur skall den se ut detta år, trädgården. Håller på att inventera mina frön. Vad skall sättas och när skall det i jorden.

Visst blir man glad av färgerna. Dessa har troligen en plats kvar hos mig iår. Vi får se.

Basen är dock perenner som kanske utökas eller flyttas på.
Många gamla trogna aklejor löjtnanshjärta blåklockor i olika format har sin givna plats.

Blått och vitt...

Tycker ju om färger som gör mig glad därför får nog dessa sin givna plats
även iår.

Dessa ger en fin färgklick till trädgården på sensommaren.

Min blåa period är egentligen över men tycker att dessa är så fina under rosorna.
Skall plantera flera denna vår.

Och denna raritet är jag väldigt glad att den blommar var år. Den har en sån underbar blå ton.

Det blev en färgglad visning. Kanske livar det upp inför stundande oväder.
Ha en fin kväll/Gela

10 kommentarer:

mariaK. sa...

Hej,
vad härligt med alla sommarbilder!
Har också börjat fundera lite över hur trädgården ska få se ut i år. Blev så inspirerad av Mandelmanns trädgård i trädgårdsfredag, fick massor av idéer.
Vi får väl se hur många av dem som blir verklighet:-)
Må så gott! Maria

Christine B. sa...

Love the rainbow of blooms. The purple pansies are so cheerful looking! And the heleniums are really tempting...I need to get some this year.

Christine in Alaska

Norregård sa...

Hej!!
Tack för titten hos mig!! Vilket fint hus ni har!! Och stoooooort!
Så mycket fina bilder du visar.
Läste om din fina Lina, förstår att hon är saknad! Ha det gott!!
Kram Kram Malin

Mia sa...

Vilken underbar, den sista, det måste vara en ranukel eller anemon tror jag. Dina orange liljor med lavendel var ju ett riktigt fyrverkeri, solhatt, ahh.. jag gillar också färger i min trädgård, urtjusigt, alla foton :)

Fruädel sa...

Åh så vackert!
Vilket fantastiskt hus!
Håller på att bygga hus på en gammal tomt och har en stor trädgård att anlägga när väl huset är klart! Längtar!
Hit kommer jag gärna igen!
Kram på dig duktiga du!/tess

Lillebeth sa...

Tack för färgkicken! Den behövs verkligen i det här mörka, ändå vita, eländet.

Njut i din trädgård sa...

Jaa det livar upp!

Hos mig blir det också mycket i eldiga toner i år! Särskilt i "Barnens trädgård" men visst jag håller med, trotjänarna som vit löjtnantshjärta och violer (jag har vita) vill man inte vara utan!

marita blücher sa...

Hej Gela,
Tusen tack för din hälsning hos mig ! Vilket hus och vilken underbar trädgård ni har ! Härligt med en somrig färgexplosion, utanför fönstret härjar en smärre snöstorm - skall det aldrig bli vår ?
Ha det så gott.
Kram/Marita

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vilka härliga färger. Det får mig verkligen att längta till sommaren. Orange är en färg som bara funkar på blommor tycker jag - men där är den desto finare.
Tack för fina inlägg på min blogg.
Eva

andré sa...

Wow, ja det var verkligen en färgexplosion. Tittar man ut är det bara vitt, vitt, vitt...

Elegant Rose - Diagonal Resize 2