Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

fredag 24 januari 2014

Hundreds & Thousands tomat.

Denna lilla läckerbit, jag har haft denna tomat i min trädgård många år nu,
 intressant att gå tillbaka och titta på tidigare recensioner.
Sommaren 2013 hade jag samlat egna frön av tomaten och sått.
 Det blev både klassiska små praliner och lite större praliner som var lika goda. 
Så här tyckte jag efter denna sommar:
Planterad i kruka.
En liten söt karamell!!!
Vill alltid ha.
Rätt tjockt skal.
Egna frön har gett en större tomat men med samma smak.
Där måste jag igen spara frön.
Mina barn älskar denna denna tomat. 
Den är ofta planterad i kruka och ofta får den alldeles för lite vatten. Men klarar sig rätt bra ändå. 
Den vill jag fortfarande ha denna sommar. 
Här kan ni läsa om tidigare provningar./Gela

1 kommentar:

Malin - I min trädgård sa...

Ja det här är en riktig goding! Tyvärr vet jag inte om den får plats hos mig i år... det handlar ju alltid om prioriteringar :).

Tack förresten för dina provsmakningar och recensioner - jättekul och bra att läsa, och det är roligt att jämföra med vad man själv tyckte.

Vinterkramar

Malin

Elegant Rose - Diagonal Resize 2